Monthly Archives: maart 2014
Schoonrekenen met de milieuzone voor vrachtverkeer (deel 2)
Het aandeel zware vrachtwagens op de Cartesiusweg zou in 2015 (situatie waarbij de milieuzone voor vrachtwagens is ingevoerd) t.o.v. 2004 met 82% afnemen, op de Overste den Oudenlaan met 70%, Van Zijstweg met 70%, de Kardinaal de Jongweg met 64% en de Jacobsstraat met 85%. Zie onderstaande tabel (kolom G ). Bij de berekening van […]
Schoonrekenen met de milieuzone voor vrachtverkeer (deel 1)
Dat de in 2007 vastgestelde milieuzone voor het vrachtverkeer niet groter zou zijn dan het centrumgebied en het stationsgebied stond begin 2006 al vast. In het ontwerp-Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht 2006-2010 (p.26) staat: “Utrecht is van plan om één grote milieuzone in te stellen rond de oude binnenstad, inclusief de Singel, de Daalsetunnel, het Westplein en […]